Schaal het niveau van communicatie van uw bedrijf op
In de afgelopen jaren zijn organisaties massaal overgestapt van verouderde digitale telefooncentrales naar nieuwere op internet gebaseerde platforms, zoals het 3CX-telefoonsysteem.
Ontdek alles over 3CX in dit compact overzicht.
Wat is 3CX?
3CX is een op software gebaseerde IP-telefoonsysteem, die verbeterde functionaliteiten en allerlei extra communicatiemogelijkheden te bieden heeft. Het kan in de Cloud of on-premise ingezet worden.
Via SIP-trunks kunnen spraak, video, data en berichten via een internetverbinding worden verzonden. Het is een VoIP systeem dat je de vrijheid biedt om je eigen keuzes te maken over alles, van nummers tot toestellen tot voicebestanden en hostingoplossing.
Het is schaalbaar, betaalbaar en omvat spraak, video, berichten en chat, en biedt organisaties van elke omvang een allesomvattende, geïntegreerde communicatieoplossing. Bovenalles is het zeer gebruiksvriendelijk.
Door het continue investeren in verbeteringen van de werking, met oog op de evolutie van onze manier van werken hedendaags, presteren ze ruimschoots beter dan hun analoge of digitale tegenhangers. Zo zijn verouderde, op hardware gebaseerde telefoonsystemen, intussen achterhaald.
Heeft je organisatie nog een traditionele PBX-telefooncentrale? Op een gegeven moment wil je in plaats daarvan snel kunnen schakelen naar een op internet gebaseerde telefoonoplossing. De geavanceerde functies van het 3CX-telefoonsysteem maken het voor zowel grote als kleine bedrijven eenvoudig en aantrekkelijk om om te schakelen.
Wat is het verschil tussen 3CX en de tradionele telefooncentrale
Op een traditionele telefooncentrale wordt er gebeld via ISDN-lijnen (de standaard telefoonlijnen). Het telefoonsysteem bestaat uit de gekende fysieke doos aan de muur.
3CX combineert in tegenstelling tot de traditionele telefoonlijn een internetconnectiviteit met verschillende technologieën:
– Spraakoproepen
– Video
– Data
– Berichten
worden via de cloud overgebracht in plaats van via fysieke analoge of digitale lijnen.
Een IP PBX kan een onbeperkt aantal buitenlijnen, interne toestellen en externe toestellen aansluiten.
Wat zijn de voordelen van 3CX?
✅ Unified Communications gebruiksvriendelijk
De omvang van de 3CX-software maakt het veel meer dan enkel en alleen een telefoonsysteem.
Naast spraak maakt het video, berichten en chat en integratie van veel populaire zakelijke CRM systemen.
Met de geïntegreerde softphone- en smartphoneclients krijgen gebruikers automatisch toegang tot alle geavanceerde, unified communications-functies. Je hoeft geen aparte programma’s aan te leren of te kennen om ze te gebruiken. Telefoongesprekken, livechat en videovergaderingen worden gedeeld via de 3CX- interface.
Dit versnelt de communicatie-efficiëntie en opent allerlei mogelijkheden voor werken op afstand.
✅ Mogelijkheden tot telewerk
3CX Cloud based is overal toegankelijk waar een internetverbinding is. Dat maakt het het perfecte telefoonsysteem voor thuiswerken.
Je kan 3CX op elk apparaat gebruiken, zoals een GSM of laptop. Privacy en professionaliteit zijn gegarandeerd. Persoonlijke gegevens zijn verborgen zodat het lijkt alsof je belt vanaf het vertrouwde bedrijfsnummer.
✅ Bespaar op je telefoniekosten, tot wel 60%!
Het 3CX-prijsmodel bespaart op dure onderhoudscontracten. In tegenstelling tot traditionele systemen zijn de kosten gebaseerd op je aantal gelijktijdige gesprekken in plaats van aantal gebruikers. Mocht het aantal gelijktijdige gesprekken toch stijgen, dan hebben wij de tools om dit te monitoren en je indien nodig snel door te stoten naar het volgende niveau.
Daarnaast bel je een stuk voordeliger via de SIP trunk van Close Call belt. Gemiddeld bespaar je tot wel 60% op je belkosten.